fredag 12 april 2013

Hjälp mig hitta bästa podcastarna (eller var det heter i plural)

Antar att ni inte riktigt tror mig, men jag har börjat träna på gym. Det är sant!
En gång är ingen gång, så mycket vet jag. Men fem gånger - FEM! - är väl en vana. 
En rätt härlig sådan dessutom. I synnerhet om man har något trevligt att lyssna på medan man trampar och svettas och står i.

Därför skulle jag vilja ha er hjälp att hitta Sveriges bästa poddar. 
Gärna enskilda avsnitt, gärna motivering. Det bästa av det bästa, så att säga.

Tack på förhand!  

9 kommentarer:

  1. Den enda jag lyssnar på regelbundet är Fredrik och Filips. De är jämna i kvalité så man kan lyssna på alla. Jag är inte så förtjust i deras tevegrejer, men podcasten är kanon.

    Luuk och Lokkos avsnitt om skilsmässor är starkt och personligt... annars är de ojämna måste jag säga.

    SvaraRadera
  2. Stickklubbens stickpodd! Klar favorit. De pratar om mycket mer än stickning.
    /Stephanie

    SvaraRadera
  3. Jag gillar Jan Bylund och Mattias Lundbergs podcast "Jäkla människa.." De pratar om aktuella saker och annat. Behagliga röster.

    SvaraRadera
  4. Amanda o hannah får mig att le - ibland för ytligt, ofta ganska vettigt men mest pga sina härliga skratt!

    SvaraRadera
  5. Adam och kompani, Bokpodden, Books and Dreams, Olof och Rickards podcast och naturligtvis Värvet! En norsk favorit är Alex og Fridtjofs podcast (riksnorska - lätt att förstå), inte så allvarligt, ger snarare känslan av att prata och skratta om allt och inget med gamla vänner. Om du inte redan hört dem, så är också P3:s dokumentärer "hörvärda".

    SvaraRadera
  6. Värvet med Bodil Malmsten!

    SvaraRadera
  7. VÄRVET, COHANNAOAMANDA, GENIFÖRKLARAT, ALEXOSIGGE, Tsknas,
    Tack för bra böcker!

    SvaraRadera
  8. TACK för ett intressant besök hos oss i Åtvidaberg! Tycker synd om alla som missade chansen att träffa/lyssna på dig...

    Mitt podtips blir att leta bland SRs sommar- och vinterpratare - har haft dem som sällskap på många powerwalks med hundarna. En salig blandning roligt, sorgligt, tänkvärt!

    Ser fram emot att läsa din nya bok i höst!

    SvaraRadera