onsdag 8 juni 2011

Man kan inte veta allt, va?

- Kee Marcello.
- Ninni Schulman.
(Handskakning.)
- Trevligt att träffas.
- Ja, verkligen. Så du är... musiker?
- Ja. Jag spelade med ett band som hette Europe.

Jaha, ja. Där ser man.

(Denna lilla scen utspelade sig i morse medan vi båda väntade på ett presentera våra respektive böcker för en massa Bonnier-anställda - och jag känner mig fortfarande som en gammal tant utan koll, ett ufo som hoppade över hela 1980-talet.
Han var dock mycket ödmjuk och sympatisk, verkade nästan lite småimpad över att jag visste vilka Europe var.
För det gör jag faktisk. Tro det eller ej.)

4 kommentarer:

  1. Hahaha. Nej, det är inte lätt att ha koll på ALLT. Speciellt inte namnen på alla i band. Om man inte velat ligga med dem förstås. Då kommer man nog ihåg dem.

    SvaraRadera
  2. Nej, Ken Marcello är ett helt okänt namn. Men OM jag kan namn på folk i band så finns ofta en korrelation till ligg-viljande. :)

    SvaraRadera