onsdag 25 maj 2011

Skrivrapport

Jaha. Hur går det då? Med skrivandet?
Tackar som frågar, det går framåt. Hurra!
Jag är exempelvis inte längre rädd för mitt manus, vilket kan vara en fördel. Jag kan till och med se att det har vissa positiva sidor. (I dubbel bemärkelse.) Jag kan koncentrera mig. Jag tycker att det är roligt.
Hurra igen!

Just nu putsar jag på de där femtio första sidorna som ska ingå i läsprovet, gör om vissa saker enligt den feedback jag fått från förlaget, lägger till mer miljö, mer känsla, fler dofter. För så här jobbar jag: Först skriver jag mycket dialoger, gör en stomme, en skiss av berättelsen. Sedan går jag tillbaka och använder mer färg, tunnare penslar.
Gång på gång.

Varpå jag till sist stryker hälften. Men det är en annan historia, som jag kan berätta om sedan. Om ni är med då.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att få en inblick i hur du målar! Just att få veta i vilken ordning du stryker på de olika lagren. Så dina dialoger är alltså själva grundfärgen -- det känns liksom rätt. Och jag är säker på att det kommer att hålla för väder och vind i många många år!

    SvaraRadera
  2. Det hoppas jag också. Många stormar och hagelbyar.

    SvaraRadera